به نام او که برترین برترین ها است
خط مشی کیفیت دانشکده دندانپزشکی مشهد
دانشکده دندانپزشکی مشهد به عنوان یکی از پرسابقه ترین دانشکده های دندانپزشکی ایران، با تکیه بر سابقهدرخشان همکاران و پرسنل و اعضاء هیأت علمی، و دانش سازمانی ایجاد شده بر پایه تجربه و سابقه، در راستای نیلبه جایگاه واقعی و شایسته خود به عنوان اولین و برترین دانشکده دندانپزشکی ایران، مقاصد نهایی زیر را به عنوانهدف نهایی در نظر دارد:١-ارتقاء به جایگاه برترین دانشکده دندانپزشکی ایران٢-تبدیل شدن به مرجع علمی در بین دانشکده های دندانپزشکی ایران٣-مطرح شدن در رده مرجع علمی بین دانشکده های دندانپزشکی جهان٤-تبدیل شدن به مرجع در زمینه مدیریت سازمانی و رضایت ذینفعان در بین مراکز آموزشی علمی ایراندر این راستا و باتوجه به محیط (فرصت ها، تهدیدها، توان و محدودیت ها) خط مشی سازمان و چهارچوب هدفگذاری کوتاه زمان، ایجاب می نماید که مسیر و خط مشی سازمان، محورهای زیر را به عنوان خطوط راهنما، در برابردید قرار دهند:١-تعیین فرآیندها و تدوین مدارک هدایت و کنترل و پایش فرآیندها و بهبود مداوم آن ها برای ایجاد سازمانیشفاف و چابک در راستای رضایت مشتریان، کارکنان و ذینفعان٢-ارتقای سطح آگاهی کارکنان برای افزایش اثر بخشی عملکردها و حصول به سازمان دانش محور٣-تلاش برای افزایش رضایت مداوم ذینفعان و جلب همکاری آنان در ارتقاء سازماناینجانب به عنوان رئیس دانشکده با اعلام این سند، تعهد خود به تلاش برای نیل به جایگاه مذکور را اعلام داشته وکلیه افراد سازمان اعم از پرسنل اداری و کادر هیأت علمی و دانشجویان را موظف به برنامه ریزی و تلاش برایهمسو شدن با سازمان می نمایم.این سند نه تنها تعهد مدیریت که تعهد کل سازمان برای بهبود و ارتقاء بوده و نتایج حاصل از آن قطعاً برای کلیهشاغلین در سازمان، به عنوان پاداش محسوب می گردد. در عین حال مدیران ارشد سازمان موظف شده اند دستورالعملهای لازم برای تشویق و پاداش به همکاران مؤثر در تسریع روند ارتقاء را معین، ابلاغ و جاری نمایند
دکتر ناصر سرگلزایی
رییس دانشکده دندانپزشکی مشهد

اهداف دانشکده دندانپزشکی مشهد
به نام خالق انگیزه ها که هدف نهایی جهان است .
من بر امت خودم از دو چیز میترسم: آرزوهای دراز و سوء مدیریت امام علی (ع)
به نام او که برترین برترین هاست
من بر امت خودم از دو چیز میترسم: آرزوهای دراز و سوء مدیریت امام علی (ع)
اهداف کیفیت دانشکده دندانپزشکی مشهد در سال 1397اهداف کیفیت جهت برنامه ریزی مدیران و گروهها و بخشها و دوایر سازمان به شرح زیر تعیین و ابلاغ میگردد.
.
به نام او که برترین برترین هاست
من بر امت خودم از دو چیز میترسم: آرزوهای دراز و سوء مدیریت امام علی (ع)
اخذ گواهینامه ایزو 2015-9001
اجرای مدارک و مصوبات داخلی سازمان بر اساس مدرک تهیه شده .
بررسی میزان اثر بخشی فرآیندهای اصلی و افزایش 5% اثر بخشی در نیمه دوم سال
آموزش 1500 نفر ساعت در راستای ارتقای سطح عملکرد مرتبط با سیستم کیفیت کارکنان و هیات علمی
شناسایی دوباره کاریها و کاهش 5% دوباره کاریها در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول
افزایش 2% رضایت مشتریان در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول
توسعه منابع از طریق افزاش 10% کیفیت خدمات درمانی و 5% خدمات پژوهشی
قاطعیت در اجرای آیین نامه ها به خصوص آیین نامه انضباطی
تجمیع منابع پراکنده با کاربرد مشترک و افزایش بهره وری منابع ( یونیت ها ، امکانات بخش ها ، نیروی انسانی ، از قبیل منشی ها و ...)
اصلاح سیستم توزیع منابع در جهت صیانت از بیت المال ( آیین نامه حفظ اموال -س اعت کار و ...)
افزایش فضای فیزیکی به میزان حداقل 20% فضای آموزشی فعلی
کلیه پرسنل سازمان موظف به همکری در نیل به اهداف فوق می باشند.
به نام او که برترین برترین هاست
از دو چیز بر امت خود میترسم، آرزوهای دراز و سوء مدیریت امام علی(ع)
اهداف کیفیت جهت برنامه ریزی مدیران و گروه ها و بخشها و دوایر سازمان به شرح زیر تعیین و ابلاغ میگردد.
در سال 1395 و به جهت حرکت در راستای خط مشی سازمان اهداف زیر مد نظر میباشد:
1- اخذ گواهینامه ایزو 2008-9001
2- همسو سازی کامل روش های داخلی سازمان و ادغام مدارک همسو و موازی
3- بررسی میزان اثربخشی فرآیندهای اصلی و افزایش 5% اثربخشی در نیمه دوم سال
4- آموزش 1000نفرساعت در راستای ارتقای سطح عملکرد مرتبط با سیستم کیفیت کارکنان و هیات علمی
5- شناسایی دوباره کاریها و کاهش 50% دوباره کاریها ی شناسایی شده در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول
6- افزایش 5% رضایت مشتریان در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول
7- توسعه منابع از طریق افزایش 10 درصدی روحیه و امید در نیروی انسانی و افزایش کمی 10%، افزایش نسبت هیات علمی به دانشجو و اصلاح توزیع مناسب هیات علمی در گروه های آموزشی دانشکده
8- افزایش 5% کیفیت خدمات آموزشی، 10% کیفیت خدمات درمانی و 5% کیفیت خدمات پژوهشی
9- اصلاح زیرساخت فیزیکی برای افزایش 5% رضایت پرسنل و هیات علمی و دانشجویان
کلیه پرسنل سازمان موظف به همکاری در نیل به اهداف فوق میباشند.
کلیه مدیران و معاونین موظف به اعلام و ابلاغ برنامه عملیاتی خود برای حصول به اهداف فوق تا 25/1/95میباشند.
به نام او که برترین برترین هاست
برترین ، صفت خداست و تلاش برای برتر شدن در هر زمینه ای ، تلاش به سوی
صفات خدایی و وظیفه هرایمان آورنده ی موحدی است
خط مشی کیفیت دانشکده دندانپزشکی مشهد– ویرایش اول
دانشکده دندانپزشکی مشهد به عنوان یکی از پرسابقه ترین دانشکده های دندانپزشکی ایران ، با تکیه بر سابقه درخشان همکاران و پرسنل و اعضاء هیات علمی ، و دانش سازمانی ایجاد شده بر پایه تجربه و سابقه ، در راستای نیل به جایگاه واقعی و شایسته خود به عنوان یکی از برترین دانشکده های دندانپزشکی ایران ، خط مشی خود را در قالب این سند و به منظور نیل به جایگاه برترین ها ی علمی و سازمانی در سطح جهانی ، به شرح زیر تعیین نموده است:
1- بهبود مداوم مدارک و اسناد برای ایجاد سازمانی شفاف و چابک در راستای رضایت مشتریان و کارکنان
2- بهبود مداوم اثر بخشی فرآیند های سازمان
3- ارتقای سطح آگاهی کارکنان از طریق آموزش در راستای افزایش اثربخشی و عملکرد ها
4- کاهش دوباره کاریها و فعالیتهای غیر اثربخش
5- افزایش مستمر رضایت مشتریان و تلاش برای جلب همکاری آنان در ارتقاء سازمان
اینجانب به عنوان رییس دانشکده با ابلاغ این سند(ویرایش اول) ، تعهد خود به تلاش برای نیل به جایگاه مذکور را اعلام داشته و کلیه افراد سازمان اعم از پرسنل اداری و کارکنان و کادر هیات علمی را موظف به برنامه ریزی و تلاش برای همسو شدن با سازمان مینمایم.
این سند نه تنها تعهد مدیریت ، که تعهد کل سازمان برای بهبود و ارتقاء بوده و نتایج حاصل از آن قطعا برای کلیه شاغلین در سازمان ، به عنوان پاداش محسوب میگردد.
این سند ، چشم انداز و راهنمای مسیر برای تمامی مدیران و پرسنل سازمان محسوب میگردد.
به نام او که برترین برترین هاست
به نام خداوند که قدیر است و جهان را چنان بنا نهاده است که هر چیز قدر و اندازه متناسب دارد
من بر امت خودم از دو چیز میترسم: اول سوء مدیریت و دوم آمال دراز و بی انتها علی ابن ابی طالب (ع)
مدیریت دانشکده دندانپزشکی مشهد در راستای جهت دهی سازمان بر اساس خط مشی اعلام شده اهداف خود برای سال 1393 را به شرح زیر اعلام میدارد.
کلیه مدیران در بخش های مختلف سازمان موظف به تعیین اهداف سال جاری مجموعه تحت امر خود ، بر اساس اهداف سازمانی میباشند. لازم است گروه های مختلف پس از همفکری اعضاء گروه نسبت به اعلام اهداف و برنامه اجرایی آن اقدام و اسناد مربوطه را تا پایان مهر ماه به مدیریت سازمان تحویل نمایند . بدیهی است بررسی و ارزشیابی گروه ها بر اساس تناسب اهداف تعیین شده با امکانات گروه ، تلاش گروه ها ، و حصول به اهداف تعیین شده در پایان سال ، انجام خواهد شد.